Κ. Γαβρόγλου – Καταργεί τα ταξίδια των μαθητών στο εξωτερικό

Δημοσιεύτηκε από
|

Απόφαση του υπουργείου φέρνει εξελίξεις στο χώρο της παιδείας.  Σύμφωνα με την ίδια καταργούνται σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό για να μην αδικηθούν μαθητές που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά. Η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου τον περασμένο Δεκέμβριο προκάλεσε μία χαοτική κατάσταση καθώς τινάζονται στον αέρα συμφωνίες μορφωτικού περιεχομένου.

Όπως αναφέρεται σε σχετική εγκύκλιο, «οι μετακινήσεις μαθητών στο εξωτερικό στο πλαίσιο εγκεκριμένων προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων πλέον δεν επιτρέπονται. Εξαίρεση αποτελούν τα προγράμματα τα οποία εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων». Ωστόσο, όπως διευκρινίζεται από το υπουργείο Παιδείας, δεν έχουν καταργηθεί οι μετακινήσεις μαθητών στα πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Το υπουργείο προχώρησε σε αυτήν την κίνηση με την αιτιολογία ότι κάποιοι μαθητές αδυνατούσαν να αντεπεξέλθουν οικονομικά σε αυτά τα ταξίδια, κάτι που αντικρούουν οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων που πλήττονται περισσότερο από αυτή την εξέλιξη, καθώς στήριζαν πολλά προγράμματά τους σε αυτά τα ταξίδια. Εφεξής το υπουργείο επιτρέπει τις εκπαιδευτικές ανταλλαγές και τις αδελφοποιήσεις μόνο με ελληνικά σχολεία της ομογένειας και όχι της κάθε χώρας όπου θα είχαν τα παιδιά τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά και άλλα εκπαιδευτικά συστήματα.

Η εγκύκλιος αποτελεί απάντηση σε έγγραφο της Περιφερειακής Δ/νσης Π.Ε. & Δ.Ε. Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και σε πλήθος προφορικών ερωτημάτων από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης από όλη την ελληνική περιφέρεια, μέσω των οποίων ζητούνται διευκρινίσεις σχετικά με τις μετακινήσεις στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο: Όσον αφορά στο ερώτημα για τις εκπαιδευτικές ανταλλαγές: Θέτουμε υπόψη σας ότι υπάρχουν συμφωνίες μορφωτικού και επιστημονικού περιεχομένου με περίπου 90 χώρες, κάποιες από αυτές εκτελούνται μέσα από την υπογραφή συγκεκριμένων μορφωτικών προγραμμάτων, συνήθως τριετούς διάρκειας. Σε αρκετά από αυτά τα προγράμματα γίνεται αναφορά στην ενθάρρυνση πραγματοποίησης ανταλλαγών μεταξύ σχολικών μονάδων Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης.

Ωστόσο, η γενική αναφορά περί ενθάρρυνσης δεν αποτελεί επαρκή αιτιολογία από μόνη της για την πραγματοποίηση μίας εκπαιδευτικής μετακίνησης στο εξωτερικό. Ελάχιστη προϋπόθεση αποτελεί η περαιτέρω εξειδίκευση μέσω της υπογραφής ενός κειμένου συνεργασίας, όπως για παράδειγμα αυτό που υπέγραψε η Περιφέρεια Εκπαίδευσης Αττικής με την ομόλογη Περιφέρεια στο Παρίσι (Ακαδημία Παρισίων). Εφόσον υπάρχει ένα κείμενο τέτοιου τύπου δεν απαιτείται περαιτέρω έγκριση της συνεργασίας από το ΥΠΠΕΘ.

Προσθεστε ενα σχολιο


οκτώ − = τρία